Adam Douglas

Adam Douglas er 36-åringen den "ukjente" vinneren av Stjernekamp. Men langt fra et ubeskrevet blad for de som er interessert i blues og soul. Det sies at han har spilt på enhver brun kneipe i det ganske land. Selv sier han at han har spilt "endel". Han underdriver. Han sier at han er "ganske interessert i gitar", mens de som har hørt ham spille vil påstå at han er blant de beste i landet. Adam Douglas er en uamerikansk nordmann.

Han er oppvokst i Oklahoma, bodd i Chicago og Minneapolis. Han nærmest ramlet inn på en scene da han var åtte år og har siden ikke sett seg tilbake. Adam Douglas er en spellemann i ordets rette forstand. Musikken hans handler om å spille for folk. Om øyeblikkene som skjer på scenen, og om øyeblikkene som skjer i møtet med publikum.

- Jeg øver minst mulig, fordi jeg vil oppleve energien i øyeblikket. Jeg har alltid likt å være den dårligste i rommet. Det beste jeg vet er å være omgitt av folk som er bedre enn meg, så jeg prøver alltid å plukke de beste musikerne jeg kan og henge meg på dem, sier han.

Det var først høsten 2017 at Adam Douglas skulle ta steget ut av undergrunnen og inn i de tusen hjem. Hver lørdag løste han nye musikalske utfordringer i Stjernekamp, og endte opp med å vinne hele konkurransen.

En ting som skilte Adam fra tidligere vinnere er at han sang sin egen låt i finalen, og vant ikke gjennom å tolke andre sjangere men ved å være seg selv.

- Det var det folk likte. Jeg er veldig ærlig. Alltid. Jeg prøver ikke å være noen andre enn meg. Jeg er bare Adam Douglas, kanskje med en ny hatt iblant.

Her er en YouTube video med Adam

CODSTOCK FESTIVALEN

Postboks 85
8311 Henningsvær
Org. nr: 996 488 187

E-post: hei@codstock.no

KART OVER PARKERING

Her finner du kart over hvor det er mulig å parkere bobiler og campingvogner rundt om i Henningsvær.

Last ned parkeringskart her.

Copyright © 2022

Codstock Festivalen. Org. nr: 996 488 187. 
Websidene er beskyttet av lov om opphavsrett. Bruk av bilder eller innhold må klareres med Codstock.

Websidene er utviklet og driftes av LOFOKUS

 

Til toppen