DANIELLE NICOLE BAND: (US)

Hun var tidligere hovedsanger og bassist i Blues-rock band Tramped Under Foot. Dette bandet gjestet Codstock for noen år tilbake med stor suksess. Siden den gang har Danielle trukket seg ut av bandet og gått sin egen vei som soloartist. Hennes første soloplate kom ut i 2015 og het "Wolf Den."

"Jeg vokste opp med å spille blues, og bluesen er fortsatt en stor del av det jeg gjør. Men nå prøver jeg ut forskjellige ting. Det høres fortsatt ut som meg, men jeg strekker meg mye mer enn Jeg har tidligere. "

Nicoles særegne, oppfinnsomme bass gitar spill resulterte i at hun ble den første kvinnen til å vinne Blues Foundation's 2014 Blues Music Award for Best Instrumentalist, Bass - Hun hadde ingen erfaring med instrumentet da hun ble Trampled Under Foot bassist men nå kan hun ikke forestille seg livet uten bassen. Det var derfor naturlig at hun fortsatte med eget bass spill også i hennes nye band.

Stemmen til Danielle er gudbenådet og vi får servert en blanding av blues, soul og rhythm n blues på konserten. Det er bare å glede seg til et nytt møte med denne fine artisten i Henningsvær.

Youtube:


Hjemmeside: www.daniellenicolemusic.com

 

CODSTOCK FESTIVALEN

Postboks 85
8311 Henningsvær
Org. nr: 996 488 187

E-post: hei@codstock.no

KART OVER PARKERING

Her finner du kart over hvor det er mulig å parkere bobiler og campingvogner rundt om i Henningsvær.

Last ned parkeringskart her.

Copyright © 2022

Codstock Festivalen. Org. nr: 996 488 187. 
Websidene er beskyttet av lov om opphavsrett. Bruk av bilder eller innhold må klareres med Codstock.

Websidene er utviklet og driftes av LOFOKUS

 

Til toppen